ویژگی آپارتمان های مسکونی و تجاری و نیز شرایط زندگی درآن

ساختمان های ترکیبی

اگرچه این طبقه بندی به ارتفاع ساختمان مربوط نمی شود، اما دانستن آن مهم است. طبق بررسی های کارشناسان املاک مازندران ساختمان های مختلط در ایران ساختمان هایی هستند که دارای چندین نوع مستاجر هستند. آنها ممکن است در طبقات بالا اقامتگاه داشته باشند و در طبقات پایین مشاغلی مانند فروشگاه ها و رستوران ها داشته باشند. از نظر فنی، ساختمان با کاربری مختلط به هر ملکی گفته می شود که اهداف متعددی را انجام می دهد.

ویژگی آپارتمان های مسکونی و تجاری و نیز شرایط زندگی درآن

بنابراین، هر ترکیبی از مستاجران تجاری، مسکونی و صنعتی این تعریف را برآورده می کند. با این حال، رایج‌ترین ترکیب‌ها اقامتگاه‌هایی با فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مشاغل خدماتی، پارکینگ‌ها یا مشاغل مهمان‌نوازی در طبقه همکف هستند. بسیاری از ساختمان های بلند ممکن است دارای محل سکونت و فضای اداری باشند.

کاربری مختلط برخی آپارتمان ها

برخی از ساختمان‌های با کاربری مختلط دارای انواع مختلفی از مستاجرین هستند که به‌جای عمودی، به صورت افقی پخش شده‌اند. به عنوان مثال، یک ساختمان ممکن است دارای مشاغل در جلو و یک مجتمع مسکونی در پشت آنها باشد.

ساختمان‌های با کاربری مختلط در بسیاری از مناطق از جمله مراکز شهر، جوامع حومه شهر و پردیس‌های کالج رایج هستند. آنها دسترسی آسان به مشاغل را برای ساکنان و مشتریان داخلی را برای مشاغل ارائه می دهند.

به عنوان مثال، یک رستوران در تهران در پایین یک ساختمان مسکونی یک ترتیب بسیار همزیستی است. سرمایه گذاران این مجموعه ها را دوست دارند زیرا می توانند مستاجران متنوع تری را جذب کنند و در بسیاری از موارد ثبات اشغال بیشتری را ارائه می دهند.

نحوه سرمایه گذاری در ساختمان های آپارتمانی

صرف نظر از اینکه به کدام نوع ساختمان آپارتمان علاقه دارید، سرمایه گذاری در آپارتمان می تواند مسیر بسیار سودآوری باشد. از دوبلکس های کوچک گرفته تا بلند مرتبه های بزرگ، تحقیق در مورد سرمایه گذاری و تصمیم گیری دقیق آگاهانه به شما کمک می کند تا از تعهدات املاک و مستغلات خود بهره بیشتری ببرید.

برای اکثر سرمایه گذاران انفرادی، خرید یک ساختمان آپارتمانی کم‌مرتبه یا چند کاندو در ساختمان‌های بزرگتر برای اجاره، دست یافتنی‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری مستقیم در املاک و مستغلات است. این یک استراتژی موثر است و می تواند نقطه شروعی برای یک مجموعه املاک و مستغلات گسترده تر باشد.

نحوه سرمایه گذاری در ساختمان های آپارتمانی و خرید و پیش خرید خانه

اعتماد سرمایه گذاران برای خرید آپارتمان و خانه

از طرف دیگر، ممکن است سرمایه گذاری از طریق یک تراست سرمایه گذاری املاک و مستغلات را در نظر بگیرید. در یک REIT، سرمایه‌گذاران متعددی از اعتمادی که برای خرید ملک استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.  این می تواند به سرمایه گذاران در تهران اجازه دهد تا خریدهای بسیار بزرگ تری داشته باشند یا سبد متنوعی از املاک متعدد داشته باشند. البته از انعطاف پذیری شما در تصمیم گیری نیز می کاهد.

هنگامی که در ملکی در ایران سرمایه گذاری کردید، باید آن را مدیریت کنید. صاحبخانه هایی که فقط یک یا چند واحد دارند ممکن است بخواهند خودشان این کار را انجام دهند. اگر پرتفوی بزرگتری دارید یا از طریق REIT سرمایه گذاری می کنید، احتمالاً به یک شرکت مدیریت املاک برای کمک به شما نیاز خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post نکاتی در مورد انتقال از خانه به آپارتمان
Next post سن مناسب برای خرید آپارتمان چه زمانی است؟