سن مناسب برای خرید آپارتمان چه زمانی است؟

بهترین سن برای خرید خانه

مانند بسیاری از نقاط عطف زندگی، خرید اولین خانه شما به خصوص درتهران به زمان بندی بستگی دارد. برای اکثر مردم ایران ، مناسب‌ترین زمان برای مالک شدن پس از آن است که در نهایت از زیر بدهی خارج شوید. اما مطالعه جدیدی که توسط کارشناسان املاک مازندران صورت گرفته است، نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از خرید خود ببرید، سن هدفی وجود دارد که باید آن را هدف قرار دهید.

سن مناسب برای خرید آپارتمان چه زمانی است؟

این گزارش با بررسی داده‌های بیش از 18000 نفر با اطلاعات مربوط به سال 1968 نشان داد که افرادی که خانه‌ای بین سنین 25 تا 34 سال خریداری کرده‌اند، بیشترین سود را از نظر ارزش ویژه خانه در سن 60 سالگی به دست می‌آورند، با ارزش متوسط ​​آن: 148625 دلار.

 افرادی که اولین ملک خود را در سنین بالاتر خریداری کرده اند، با بالا رفتن سن، دارایی مسکن کمتری دارند، که زمانی منطقی است که ارزش ملک را در طول زمان در نظر بگیرید.

نتیجه گیری گزارشات گردآوری شده

غیرمنتظره‌تر نتیجه‌گیری گزارش این بود که خرید جوان‌تر لزوماً به این معنا نیست که در سنین بالاتر از ارزش خانه بیشتر لذت می‌برید. پرندگان اولیه ای که اولین خانه خود را قبل از 25 سالگی خریداری کردند، دارای میانگین ثروت مسکن 130000 دلار بودند که تقریباً 20000 دلار کمتر از پرندگان در محدوده 25-34 سال بود.

دلیل کاهش ثروت مسکن در ایران به ارزش اصلی خانه های خریداری شده مربوط می شود. صاحبان املاک در محدوده سنی 25 تا 34 سال خانه هایی با ارزش متوسط ​​125457 دلار خریداری کردند، در حالی که جوان ترین گروه سنی املاک را با ارزش متوسط ​​تقریباً نصف این تعداد خریداری کردند.

سن مناسب برای خرید خانه چه زمانی است؟

 خانه‌های ارزان‌تر بدیهی است که ارزش کمتری نسبت به املاک گران‌تر دارند، اگرچه برای خریداران جوان در تهران یک نکته مثبت وجود دارد: آن‌ها با کمترین میزان بدهی وام مسکن وارد دهه 60 زندگی خود می‌شوند. متوسط ​​اصل پرداخت نشده باقیمانده در وام مسکن آنها تنها 10845 دلار بود، در مقایسه با 49754 دلاری که گروه 25 تا 34 برای پرداخت باقی مانده بود.

سن ایده آلی برای خرید اولین خانه شما وجود دارد، و آن سن بین 25 تا 34 سال است. با ورود به سال های طلایی و (امیدوارم) بازنشستگی، ارزش سهام در خانه شما برای سلامت مالی شما اهمیت بیشتری پیدا می کند، به خصوص اگر برای پوشش هر گونه شکاف در پس انداز بازنشستگی خود نیاز به تامین مالی مجدد دارید.

موانع و چالش های خرید خانه و آپارتمان در کلان شهر با افزایش قیمت ها و تقاضای مردم برای سرمایه گذاری در بازار مسکن

موانع خرید خانه که بر سر راه جوانان قرار دارد

البته موانعی بر سر راه جوانان 25 تا 34 ساله امروزی وجود دارد که مانع از تمام شدن آنها و خرید خانه می شود، مانند بدهی دانشجویی ، کمبود کلی خانه نوساز در بازار و افزایش نرخ سود وام مسکن . همانطور که در این گزارش اشاره شده است، در ایران 50 درصد از صاحبان املاک در این مطالعه زمانی که در این محدوده سنی بودند قادر به خرید بودند، در حالی که امروزه تنها 37 درصد از مالکان دارایی هستند. اما برای کسانی که می توانند تصمیم بگیرند که چه زمانی اولین خانه خود را بخرند، لوکس هستند، باید در نظر داشته باشند که طولانی شدن مدت صبر کردن فایده ای ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post ویژگی آپارتمان های مسکونی و تجاری و نیز شرایط زندگی درآن
گامی بزرگ برای ایجاد امنیت مالی با خرید آپارتمان در شهر ری Next post مبانی بازرسی جابجایی برای مالکان و مستاجران