هنگام انتخاب آپارتمان برای اجاره به چه چیزهایی باید توجه کنیم

 9 گام برای یافتن یک آپارتمان مقرون به صرفه برای زندگی

اجاره اولین آپارتمان شما می تواند آزادی و انعطاف بیشتری را به شما بدهد، اما اگر قبلا این کار را انجام نداده اید، می تواند یک روند دلهره آور به نظر برسد. لازم نیست که باشد. این دستورالعمل ها که توسط مشاورین مسکن مازندران جمع آوری شده می تواند به شما کمک کند مکانی را پیدا کنید که هم نیازهای شما و هم بودجه آپارتمان شما را برآورده کند .

9 گام برای یافتن یک آپارتمان مقرون به صرفه برای زندگی

تعیین کنید که چقدر می توانید پرداخت کنید

حتی قبل از اینکه شروع به جستجوی اولین آپارتمان خود در تهران کنید، تعیین کنید چقدر اجاره می توانید به راحتی بپردازید . کارشناسان در مورد درصد دقیق درآمد شما که باید به اجاره اختصاص داده شود متفاوت هستند، اما یک رقم رایج این است که هزینه های اجاره باید 30٪ از درآمد ماهانه شما را تشکیل دهد. اداره مسکن و شهرسازی خانواده هایی را که بیش از 30 درصد درآمد خود را صرف اجاره بها می کنند، «محمول هزینه» می داند.

منطقه ای را که می خواهید در آن زندگی کنید پیدا کنید

شما باید بهترین مکان را برای خود در شهر تهران تعیین کنید. این باید شامل عواملی مانند یافتن محله ای باشد که دوست دارید با جاذبه ها و مشاغلی که از آن لذت می برید. یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین بهترین منطقه برای شما باید نزدیکی آن به محل کار شما باشد.

بسیاری از وب سایت ها و برنامه های شکار آپارتمان در کشور ایران به شما این امکان را می دهند که جستجوی آپارتمان خود را به یک منطقه خاص محدود کنید و محدوده قیمت اجاره را در آن منطقه مشاهده کنید.

تصمیم بگیرید که هم اتاقی می خواهید یا نه

پس از تعیین قیمت کلی که می توانید بپردازید، تصمیم بگیرید که هم اتاقی می خواهید (یا نیاز دارید) . اشتراک گذاری یک مکان با یک یا چند هم اتاقی دارای مزایا و معایبی است. اگر هزینه‌های اجاره را به اشتراک بگذارید، ممکن است بتوانید یک آپارتمان بزرگ‌تر با امکانات بیشتر بخرید، اما بخشی از حریم خصوصی خود را نیز قربانی می‌کنید. اگر به زندگی با افراد دیگر عادت دارید، شاید ترجیح شما باشد که هم اتاقی داشته باشید. برای دیگران، هم اتاقی ها می توانند عوارض زیادی را به تجربه زندگی خود اضافه کنند.

منابع جامع را جمع آوری کنید

بسیاری از صاحبخانه ها هنگام تصمیم گیری در مورد اجاره یا عدم اجاره آپارتمان به مستاجر بالقوه، امتیاز اعتبار را به شدت در نظر می گیرند. به عنوان یک اجاره‌دهنده برای اولین بار، ممکن است سابقه اعتباری قابل توجهی نداشته باشید – و اینجاست که مراجع به کار می‌آیند.

با نگاهی به 5 ویژگی شروع کنید

هنگامی که در مورد یک یا دو منطقه که می خواهید در آن زندگی کنید تصمیم گرفتید، وقت آن است که جستجوی خود را شروع کنید. به صورت آنلاین و در روزنامه محلی نگاه کنید. در بازارهای مسکن داغ، آپارتمان‌ها ممکن است قبل از پخش آنلاین لیست‌ها اجاره شوند، بنابراین ممکن است بخواهید در اطراف محله قدم بزنید تا علائم «اجاره‌ای» را پیدا کنید. با چند شرکت مدیریت املاک تماس بگیرید تا از آنچه در دسترس هستند مطلع شوید.

سکونت در املاک اجاره ای

همانطور که مدیران املاک شروع به ارائه تور برای شما می کنند، فقط به پنج ملک در یک زمان پایبند باشید. در غیر این صورت، همه هماهنگی ها و تورها می تواند شما را خسته کند. حتی بدتر از آن، همه دارایی ها با هم شروع به محو شدن می کنند و شما فراموش خواهید کرد که کدام ملک دارای امکانات رفاهی است که بیشتر دوست دارید. در نظر بگیرید که از هر یک از نمای بیرونی و داخلی عکس بگیرید تا بتوانید آپارتمان ها را به خاطر بسپارید.

هزینه خدمات شهری را روشن کنید

آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که به آپارتمان رویاهایتان نقل مکان کنید، فقط متوجه می‌شوید که نمی‌توانید قبوض گرما، برق و گاز را که همراه آن است، بپردازید. مجتمع‌های آپارتمانی امکانات مختلفی را پوشش می‌دهند، و این می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه کمک کند ، اما احتمالاً حداقل مقداری مسئولیت خدمات آب و برق را خواهید داشت. این مهم است که به وضوح درک کنید که کدام یک از خدمات برقی را پوشش خواهید داد.

وقت خود را برای تصمیم گیری صرف کنید

اگرچه ممکن است برای انتخاب فوری تحت فشار باشید، در حالت ایده آل باید حداقل 24 ساعت وقت بگذارید تا در مورد اینکه آیا می خواهید برای یک آپارتمان درخواست دهید یا نه فکر کنید. این به شما زمان می دهد تا بر هیجان پیدا کردن یک آپارتمان غلبه کنید، بنابراین می توانید با هوشیاری فکر کنید که زندگی در آنجا چگونه خواهد بود. هنگام انتخاب همه عوامل را در نظر بگیرید. اگر ساختمان فرسوده یا ناامن است، عاقلانه نیست که به سراغ اولین یا ارزان ترین آپارتمانی بروید. یک آپارتمان طبقه دوم امن تر از یک واحد در طبقه اول است.

قبل از امضای قرارداد اجاره نامه را با دقت بخوانید

بررسی دقیق اجاره نامه شما را از سردردهای بزرگ نجات می دهد. اجاره نامه حاوی اطلاعات مهمی است، از جمله مسئولیت های شما در قبال ملک، و قوانینی که باید در طول زندگی در آپارتمان رعایت کنید. اجاره نامه باید با عباراتی نوشته شود که شما درک می کنید، اما اگر چیزی برای شما منطقی نیست، دریغ نکنید که از صاحبخانه توضیح دهید. برخی از مستاجران حتی ممکن است تا آنجا پیش بروند که قبل از امضای قرارداد توسط یک وکیل اجاره کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post خرید خانه در زمان‌های چالش برانگیز
Next post سوالاتی که هنگام اجاره آپارتمان باید از خود بپرسید.