سوالاتی که هنگام اجاره آپارتمان باید از خود بپرسید.

مقدمه

یافتن آپارتمان مناسب برای اجاره در کلان شهرهایی مثل تهران کار سخت و پیچیده ای است، به خصوص با افزایش قیمت ها . اگر شما خوش شانس‌ها هستید و خانه ای را پیدا کرده‌اید که دوست دارید، بدون عجله و پرسیدن سوالات مهم قرارداد را  امضا نکنید و باید در این مسیر حتما از مشاورین با تجربه این حوزه استفاده کنید. املاک مازندران سال هاست که در این حوزه فعالیت میکند.

سوالات مربوط به اجاره آپارتمان در شهری مثل تهران

چه تغییراتی می توانم در آپارتمان ایجاد کنم؟

هرکسی سلیقه های متفاوتی دارد، و بسیاری از مردم حاضر خواهند بود یک آپارتمان کمتر مجلل را در صورت قیمت بهتر اجاره کنند، به این امید  که  بعداً آن را زیبا کنند. اما قبل از شروع برنامه ریزی برای هر گونه  کار بازسازی ، مطمئن شوید که این جنبه را با صاحبخانه آینده خود در میان بگذارید. ببینید چه چیزی را مجاز به تغییر در آپارتمان هستید. برخی از صاحبخانه‌ها مخالف این هستند که مثلاً دیوارها را برای تزئین دیوارها سوراخ کنید، یا از ایده شما برای رنگ آمیزی مجدد دیوارها یا برداشتن درها خیلی هیجان زده نخواهند شد. به اطراف آپارتمان نگاهی بیندازید، به صاحبخانه خود بگویید که چه چیزی را می خواهید تغییر دهید و ببینید که چگونه پاسخ می دهند.

آیا آپارتمان حیوانات خانگی پسند است یا خیر؟

اگر به دنبال اجاره ای در شهر نیویورک هستید و قصد دارید در کنار یک یا چند حیوان خانگی نقل مکان کنید، این جنبه را تا زمان امضای قرارداد اجاره کنار نگذارید. مطمئن شوید که جستجوی خود را فیلتر کنید تا فقط  آپارتمان‌های دوستدار حیوانات در نیویورک را شامل شود  یا اینکه در اولین فرصتی که به صاحبخانه می‌کنید این واقعیت را ذکر کنید که حیوان خانگی دارید. شما نمی‌خواهید وقت خود را برای دیدن آپارتمان‌ها و مذاکره با صاحبخانه‌ها تلف کنید، فقط به دلیل اینکه نگفتید حیوانات خانگی دارید از شما رد می‌شود. امروزه، صاحبخانه‌ها برای اجاره‌نشینانی که حیوانات خانگی دارند بسیار باز هستند، بنابراین از مطرح کردن آن نترسید.

سیاست مهمان در ساختمان چیست؟

بسیاری از صاحبخانه ها سیاست های سختگیرانه ای برای دوستدار حیوانات خانگی یا غیر دوستانه دارند، اما باید بدانید که برخی از صاحبخانه ها نیز سیاست سختگیرانه ای برای مهمانان دارند. اگر مهمانی دارید که هر از گاهی در آنجا می ماند خوب است، اما اگر می خواهید در هر دوره شش ماهه بیش از دو هفته میزبان شخصی باشید، ممکن است لازم باشد او را به عنوان مستاجر به اجاره اضافه کنید.

سیاست مهمان در ساختمان و آپارتمان

این را در نظر داشته باشید و همچنین توجه داشته باشید که اگر مستاجر دوم را اضافه کنید، ممکن است صاحبخانه شما نرخ ماهانه را افزایش دهد و شما واقعاً نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید. به این فکر کنید که آیا می‌خواهید مهمان‌های طولانی‌تری داشته باشید یا خیر، و در مورد هر مشکلی با صاحبخانه خود صحبت کنید تا بعداً مشکلی نداشته باشید. اگر در نهایت تصمیم گرفتید مستاجر دیگری را بپذیرید، مطمئن شوید که  موافقت هم اتاقی را نیز برای  جلوگیری از هر گونه مشکلی دریافت کرده اید.

آیا صاحبخانه من اجازه ورود به ملک را دارد؟

حتی اگر شما مستاجر هستید و مالک آپارتمان نیستید، اما این شما هستید که در آنجا زندگی می کنید و نه صاحبخانه. از نظر قانونی، صاحبخانه نمی تواند هر زمان که بخواهد شما یا آپارتمان را چک کند، فقط والس وارد شود. مطمئن شوید که به صراحت در قرارداد اجاره ذکر شده است و شرایط دقیق را با صاحبخانه در میان بگذارید. شما می توانید موافقت کنید که صاحبخانه بسته به برنامه شما ماهی یک بار برای بازدید بیاید و آن را در اجاره نامه قرار دهید تا در صورت عدم رعایت این قانون تحت پوشش قرار بگیرید.

امنیت ساختمان و محله چقدر است؟

فرض کنید آپارتمان شما فوق‌العاده است، و شما عاشق همه چیز در آن هستید و آماده نقل مکان هستید. قبل از اینکه هیجان زده شوید و شروع  به جابجایی وسایل خود کنید ، عینی باشید و ساختمان و محله را اسکن کنید. از صاحبخانه و همسایگان آینده خود در مورد امنیت و ایمنی بپرسید. آیا ساختمان امن است؟ آیا هر گونه نفوذی رخ داده است؟ آیا این منطقه مکانی امن برای زندگی است؟ آیا در شب خطرناک است؟ دانستن همه چیزهایی که باید در مورد مکان و میزان جرم و جنایت آپارتمان جدیدتان بدانید، مهم است، زیرا می خواهید احساس امنیت و امنیت کنید و وقتی خارج از شهر هستید نگران وسایل خود نباشید.

همسایه ها چگونه هستند؟

این زمان خوبی برای انجام برخی تحقیقات در مورد افراد دیگری است که در ساختمان زندگی می کنند. از صاحبخانه خود در مورد همسایگان آینده خود بپرسید: آنها به چه گروه های سنی تعلق دارند، مجرد هستند یا خانواده، دانش آموز هستند، آیا سر و صدا دارند، آیا از مستاجران گذشته شکایتی وجود داشته است و غیره. می توانید تا آنجا پیش بروید که به درهایی بکوبید و از آنها در مورد ساختمان و منطقه بپرسید. به این ترتیب، کمی با آنها آشنا خواهید شد و همچنین دیدگاه مستاجر را در مورد چگونگی زندگی در آنجا دریافت خواهید کرد.

خرید و فروش و پیش فروش و رهن و اجاره خانه و آپارتمان

وضعیت پارکینگ/حمل و نقل چگونه است؟

آخرین اما نه کم اهمیت، اگر ماشین دارید، باید بدانید که چه گزینه های پارکینگ در مجاورت شما وجود دارد. آیا آپارتمان شما دارای فضای پارکینگ است یا ساختمان در نزدیکی پارکینگ عمومی ارائه می دهد؟ آیا پارکینگ در این محله وجود دارد و هزینه پارک در آن چقدر است؟ اگر ماشین ندارید، باید در مورد گزینه های حمل و نقل عمومی نزدیک بدانید. در هر صورت، از صاحبخانه خود در این مورد بپرسید و خودتان محله را اسکن کنید و ببینید چه گزینه هایی در دسترس دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گامی بزرگ برای ایجاد امنیت مالی با خرید آپارتمان در شهر ری Previous post هنگام انتخاب آپارتمان برای اجاره به چه چیزهایی باید توجه کنیم
بزرگترین فرصت پیش خرید آپارتمان در شهرری با امکانات برتر Next post افزایش اجاره بهای آپارتمان باعث افزایش تورم می شود