تاثیر آپارتمان های کوچک در بازار املاک و مستغلات

کدها و الزامات ساختمان:

یک خانه در تهران به چیزهای خاصی نیاز دارد تا محیط یا ساختاری امن و قانونی در نظر گرفته شود. این به معنای داشتن تهویه کافی، پله‌های ایمن، نور و پنجره‌های فراوان، و همچنین اتصالات لوله‌کشی و برق به شبکه شهری است. اگر خانه کوچک شما خانه در نظر گرفته می شود، ممکن است لازم باشد این الزامات و کدها را که توسط کارشناسان مسکن مازندران در این مقاله آمده است را رعایت کنید.

تاثیر آپارتمان های کوچک در بازار املاک و مستغلات

به عنوان مثال، اگر شما در حال ساختن یک خانه کمپوست یا سوله اداری در فضای باز در کشور ایران هستید، آنگاه سازه های جداگانه ای از خانه در نظر گرفته می شوند. در این صورت خانه بدون امکانات خاصی مانند امکانات حمام خواهد بود. علاوه بر این، خانه شما در تهران می تواند متراژ کوچکی داشته باشد، اما باید به اندازه کافی بلند باشد تا استانداردهای خاصی را برآورده کند – مانند ارتفاع شش تا هفت فوت. اکثر خانه‌های کوچک می‌توانند به این نیاز برسند، زیرا دارای فضاهای زیر شیروانی برای خواب هستند، اما اگر خانه شما اینطور نیست، ممکن است لازم باشد در ساختار خود تجدید نظر کنید.

گرمایش و امکانات رفاهی:

خانه شما به منبع گرما، مکانی برای غذا خوردن، خوابیدن، شستشو و زندگی روزانه نیاز دارد. اساساً، خانه کوچک شما باید مکانی ایمن و انسانی برای زندگی با فضای زندگی، نور، گرما و راحتی فراوان باشد. در غیر این صورت، شهرستان به جای آن “خانه” شما را به عنوان یک “آلمان” در نظر می گیرد. گرما می تواند برای یک خانه کوچک به چند شکل مختلف باشد، مانند گرمایش مرکزی یا گرفتن اجاق چوبی.

همانطور که اکثر صاحبان خانه های روستایی می توانند به شما بگویند، داشتن چیزی شبیه اجاق هیزمی در خانه کوچکشان آرزوی نهایی است، اما آن اجاق های چوبی یا شومینه ها همیشه نیاز به مجوزهای زیادی دارند و قبل از اینکه بتوانید آنها را اجرا کنید، توسط بازرسان تأیید شده است.

بنابراین دریافت گرمایش مرکزی بسیار ساده‌تر از این است که تمام مشکلات تلاش برای انجام کاری کمی خلاقانه‌تر را پشت سر بگذارید. با این حال، در پایان روز، اگر مایل به انجام تمام مشکلات هستید، واقعاً می توانید خانه کوچک خود را به هر آنچه که دوست دارید تبدیل کنید – به شرط اینکه از قوانین و مقررات پیروی کند.

چرا قوانین از ایالت به ایالت بسیار متفاوت است؟

شهرهایی مثل تهران می خواهند اطمینان حاصل کنند که شهروندانشان در املاکی که با استانداردهای خاصی ساخته شده اند، زندگی می کنند. اگر می‌خواهید از برخی از این عواقب مهم جلوگیری کنید، درک شهری که در آن زندگی می‌کنید و قوانین منحصربه‌فرد آن‌ها بسیار مهم است. هر ایالت، شهر و شهرستان عواقب خاص خود را برای کسانی که به طور غیرقانونی در خانه کوچک خود زندگی می کنند، خواهد داشت.

افزایش ساخت و ساز ساختمان های مرتفع در کلان شهر ها با رشد جمعیت

قوانین خانه های کوچک می تواند ناشی از بازارهای مختلف مسکن، مالیات بر دارایی و توسعه دهندگان باشد و اینکه چگونه نیازهای آنها می تواند بر قوانین محلی تأثیر بگذارد علاوه بر این، وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده تلاش می‌کند تا خانه‌های کوچک را کاملاً RV در نظر بگیرد یا مقررات را خیلی خاص و دشوار می‌سازد. برای مثال، اگر در ایران زندگی می‌کنید، ممکن است در یک محیط مسکونی آرام بزرگ شده باشید که در آن خانه‌های کوچک مجاز و حتی در آغوش گرفته می‌شوند.

با این حال، ممکن است به جایی نقل مکان کنید که ساختن خانه‌های کوچک نه تنها دشوار باشد، بلکه اغلب با قوانین محلی که نمی‌خواهند محله‌های خانه‌های کوچک یا روستاها در منطقه خود ظاهر شوند، به عقب رانده می‌شوند. همه چیز به دولت محلی، تمایزات آنها از “چیزی که یک خانه را تشکیل می دهد” و نحوه ساخت خانه های کوچک بستگی دارد.

چگونه بفهمم خانه های کوچک در ایالت من غیرقانونی هستند؟

این یکی از مهم ترین سوالاتی است که هنگام تصمیم گیری برای خرید یا ساخت خانه کوچک خود و زندگی تمام وقت در آن مطرح می شود. اگر اینطور است، قطعاً باید قوانین و مقررات ایالت خود را بررسی کنید. دفاتر کارمند محلی و شرکت های ساختمانی می توانند به سرعت به شما بگویند که آیا خانه کوچک رویایی شما مطابق با استانداردها و الزامات محلی است یا خیر.

این مهم‌تر از گوگل است که آیا کل ایالت شما خانه‌های کوچک را قانونی یا غیرقانونی می‌بیند، زیرا در نهایت، دولت محلی شما در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی و در کجا می‌توانید بسازید، حرف بزرگی دارد. علاوه بر این، اگر ایالت شما به طور کلی از خانه های کوچک استقبال می کند، اما شهری که در آن زندگی می کنید استقبال نمی کند، ممکن است متوجه شوید که اطلاعات نادرستی در تحقیقات خود پیدا کرده اید. بنابراین، بسیار مهم است که از دولت ها و ادارات محلی بپرسید که آیا واقعاً می توانید آنچه را که می خواهید بسازید یا نه.

اگر در یک خانه کوچک غیرقانونی زندگی کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر خانه کوچک خود را بدون بررسی همه نیازهای خود و آماده ساختن ساخته اید، ممکن است اشتباهی مرتکب شده باشید که باعث می شود خانه کوچک شما غیرقانونی باشد یا لازم باشد خانه دائمی در نظر گرفته شود. به دنبال دوری از مشکلات خانه جدید خود هستید؟ این  قوانین و مقررات را در: «خانه کوچک بدون مجوز؟ این چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد!»

صرفه جویی در هزینه ها با خرید یا اجاره آپارتمان های کوچک

اگر چنین است، ممکن است متوجه شوید که ممکن است نیازی به جابجایی خانه کوچک خود نداشته باشید، اما استانی که در آن زندگی می کنید ممکن است این حق را داشته باشد که اگر طبق نظر محلی غیرقانونی باشد، شما را از محل اخراج کند. کدها و احکام علاوه بر این، ممکن است در نهایت جریمه بپردازید. حتی می توانید خانه کوچک خود را “غیرقابل سکونت” اعلام کنید، که زندگی در آن محل را برای شما غیرقانونی می کند. همیشه، هنگام شروع ساختن یا خرید یک خانه کوچک، همیشه با احتیاط پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post روش های اثبات درآمد توسط مستاجران آپارتمان
Next post امکانات رفاهی برای زندگی بهتر در برج و آپارتمان لوکس مرتفع