روش های اثبات درآمد توسط مستاجران آپارتمان

دلیل اثبات درآمد برای مالک چیست؟

به عنوان یک صاحبخانه در کشور ایران ، ضروری است که برای هر مستأجری که متقاضی نقل مکان به اجاره شما است، اثبات درآمد را الزامی کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که مشتری منبع درآمد ثابتی دارد، که به نوبه خود به این معنی است که احتمال بیشتری دارد اجاره را به طور کامل و به موقع پرداخت کند.

روش های اثبات درآمد توسط مستاجران آپارتمان

چگونه می توان درآمد متقاضی را تأیید کرد؟ فیش حقوق رایج ترین سند اثبات درآمد است، اما بسیاری از اسناد دیگر وجود دارد که مستاجر آینده نگر می تواند ارائه دهد – و ممکن است بخواهید بیش از یک مورد را درخواست کنید که در این مقاله توسط مشاورین مسکن مازندران بیان شده است.

چرا اثبات درآمد مهم است؟

اثبات درآمد در ایران برای هر بررسی سابقه مستاجر ضروری است . به طور خلاصه، اثبات درآمد نشان می دهد که یک مستاجر آینده نگر درآمد ثابتی دارد و بنابراین می تواند اجاره ماهانه را به موقع پرداخت کند. به نفع صاحبخانه است که مستاجری را انتخاب کند که احتمالاً اجاره بها را به طور کامل و به موقع پرداخت کند، زیرا به شما کمک می کند تا بتوانید وام مسکن و سایر هزینه های ملک را بدون تاخیر پرداخت کنید.       

خرد متعارف نشان می دهد که یک مستاجر باید تقریباً 30 درصد از درآمد خود را برای اجاره بودجه اختصاص دهد، اگرچه این رقم ممکن است در مناطقی با هزینه های زندگی بالا (مانند شهر نیویورک یا سانفرانسیسکو ) بیشتر باشد.

10 فرم اثبات درآمد

یکی از بهترین شاخص های توانایی مستاجر در تهران برای پرداخت ماهانه درآمد ثابت است که می توانید با استفاده از اسناد مختلف آن را تأیید کنید. اینها ده نوع مدرکی هستند که می توانید از متقاضیان بخواهید که به عنوان مدرک درآمد ارائه کنند. نکته حرفه ای: حداقل دو شکل از مدارک اثبات درآمد را بخواهید، به خصوص از متقاضیانی که خوداشتغال هستند .

اوراق خرد

فیش حقوقی، که اکثر افرادی که مشاغل شرکتی دارند در پایان هر دوره پرداخت دریافت می کنند، رایج ترین شکل اثبات درآمد است. اما به خاطر داشته باشید، فیش های حقوقی تصویر کاملی را برای کسانی که پورسانت دریافت می کنند یا به صورت ساعتی با یک برنامه زمانی متناقض پرداخت می شوند، نشان نمی دهد.

مطمئن شوید که آخرین فیش حقوقی متقاضی را بخواهید، تا بتوانید بررسی کنید که هنوز در آن شغل هستند و آن درآمد را دریافت می کنند و درآمد ماهانه آنها را تأیید کنید. برای پوشش دوره زمانی حداقل یک ماه کامل، چندین فیش حقوقی بخواهید زیرا معمولاً دو دوره پرداخت در یک ماه وجود دارد.

صورت حساب بانکی

این رکوردی از سپرده ها، برداشت ها و موجودی بانکی متقاضی است. این گزینه خوبی برای متقاضیانی است که شاغل نیستند، خوداشتغال هستند و /یا افرادی که فیش حقوقی معمولی دریافت نمی کنند. اگر چند ماه صورت‌حساب بانکی درخواست می‌کنید، باید بتوانید دید خوبی از اینکه آیا متقاضی درآمد کافی برای برآورده کردن نیازهای شما دارد یا خیر، داشته باشید.

اظهارنامه مالیاتی

متقاضی می تواند آخرین اظهارنامه های مالیاتی خود را برای نشان دادن درآمدهای به دست نیاورده و همچنین سابقه درآمد خود ارائه دهد. با این حال، اظهارنامه مالیاتی فقط اطلاعات مربوط به سال تقویم قبل را به شما نشان می دهد – نه درآمد فعلی متقاضی.

فرم W2

فرم مالیات W2 سندی است که دولت برای تأیید درآمد از آن استفاده می کند و نمای کلی درآمد متقاضی از سال مالیاتی قبلی را نشان می دهد. با این حال، مانند اظهارنامه مالیاتی، فرم W2 ممکن است به روزترین اطلاعات درآمد متقاضی را نشان ندهد.

فرم 1099

فرم 1099 یک فرم درآمد برای درآمدهای متفرقه است، به این معنی که احتمالاً درآمدی را که متقاضی خوداشتغالی یا فریلنسر ارائه خواهد کرد، ارائه خواهد کرد. یک کارگر آزاد یا خوداشتغال ممکن است 1099 فرم از یک سال معین داشته باشد و درآمد گزارش شده در سال قبل ممکن است با درآمد فعلی یا مورد انتظار آینده متقاضی مطابقت نداشته باشد.

کسب درآمد کافی برای پرداخت اجاره بها توسط مستاجر

نامه کارفرما

متقاضی در تهران می تواند از کارفرمای خود بخواهد که نامه ای برای تأیید درآمد و مدت تصدی خود در شرکت برای آنها بنویسد. متقاضیان همچنین می توانند یک نسخه از پیشنهاد نامه خود را ارائه دهند که خلاصه ای از موقعیت و حقوق آنها است. همچنین ممکن است از یک نامه کارفرما در مورد مستأجر خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، زیرا می تواند به عنوان یک مرجع باشد. با این حال، شما می خواهید نامه کارفرما را تأیید کنید، زیرا می توان آن را به راحتی جعل کرد.

اسناد بیکاری

اگر مستأجری بالقوه در حال حاضر کار نمی‌کند اما مزایای بیکاری را از دولت دریافت می‌کند، باید اسنادی داشته باشد که نشان دهد چقدر از بیکاری جمع‌آوری می‌کند تا نشان دهد که درآمدشان طبق برنامه منظم است.

بیمه ازکارافتادگی

اگر متقاضی در حال حاضر غرامت کارگری را دریافت می کند، می تواند نامه جایزه خود را از شرکت بیمه یا دادگاه برای اثبات درآمد خود ارائه دهد. این پرداخت‌ها معمولاً دارای تاریخ پایانی برای آن‌ها هستند، بنابراین ممکن است بخواهید اسناد اضافی را برای تأیید منبع درآمد متقاضی پس از پایان غرامت کارگر درخواست کنید.

بیانیه توزیع مستمری

متقاضیان بازنشسته ای که حقوق بازنشستگی ماهانه دریافت می کنند می توانند اظهارنامه بازنشستگی خود (فرم 1099-R در اظهارنامه مالیاتی خود) را برای تأیید درآمد ارائه دهند که توزیع ماهیانه مستمری آنها را نشان می دهد.

پرداخت های به حکم دادگاه

اگر متقاضی به طور منظم پرداخت هایی را به دستور دادگاه دریافت می کند (به عنوان مثال، نفقه یا نفقه فرزند)، آنها می توانند اسناد مربوط به این پرداخت ها را – معمولاً به شکل نامه نامه دادگاه – به عنوان مدرک درآمد خود ارائه دهند.

پیگیری اثبات درآمد

زمانی که از متقاضی بخواهید مدرک درآمد خود را نشان دهد، کار شما به پایان نمی رسد. پیگیری و تایید مستقل دریافت غرامتی که گزارش کرده اند بسیار مهم است. سوالات برای تایید:

آیا مستأجر آینده نگر همچنان شغلی را که به شما ارائه کرده است حفظ می کند؟

باید تأیید کنید که اسناد و اطلاعاتی که ارائه کرده‌اند به‌روز هستند. اگر متقاضی استانداردهای درآمدی را که شما تعیین کرده‌اید برآورده نمی‌کند، اما همچنان می‌خواهید به آنها اجاره دهید، می‌توانید از آنها بخواهید که اجاره‌دهنده‌ای پیدا کنند – که به مالک و مستاجر یک لایه امنیتی اضافی می‌دهد.

پس انداز از طریق درآمد ماهیانه و سرمایه گذاری در بازار مسکن

علاوه بر این، اثبات درآمد تنها یک قطعه از پازل ارزیابی در انتخاب مستاجر برای ملک اجاره ای شما است. چک پس‌زمینه قطعه دیگری است که تصویر کامل‌تری از پیشینه و تاریخچه اجاره‌کننده ارائه می‌دهد. هنگامی که تمام این اطلاعات را جمع آوری کردید و احتمالاً با مستاجر احتمالی نیز مصاحبه کردید، باید تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه ملک خود را به چه کسی اجاره کنید، داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بزرگترین فرصت پیش خرید آپارتمان در شهرری با امکانات برتر Previous post معایب سرمایه گذاری در ملک اجاره ای خارج از کشور
گامی بزرگ برای ایجاد امنیت مالی با خرید آپارتمان در شهر ری Next post تاثیر آپارتمان های کوچک در بازار املاک و مستغلات