انواع املاک برای سرمایه گذاری و کسب سود

املاک و مستغلات – یا اموال غیر منقول – اموال غیرمنقول مانند زمین و ساختمان است. این اصطلاح همچنین ممکن است به معنای تجارت خرید، فروش یا سرمایه گذاری در خانه، زمین یا سایر اموال واقعی باشد. املاک و مستغلات نیروی محرکه اقتصاد است و بیشترین ثروت خانوار را در ایران تولید می کند.

املاک و مستقلات چگونه تعریف می شوند؟
استفاده از تجربه مشاورین برجسته املاک مازندران

املاک و مستغلات چگونه تعریف می شود؟

املاک و مستغلات شامل زمین، منابع طبیعی روی یا زیر آن و هر ساختمان متصل به آن است. این می تواند خانه ها، ساختمان های تجاری یا زمین های توسعه نیافته باشد.

اموال غیر منقول از محل خود غیرمنقول در نظر گرفته می شود و به عنوان اموال غیر منقول در مقابل اموال شخصی – مانند اتومبیل، جواهرات یا هنر – که به راحتی قابل جابجایی است نامیده می شود.

کیفیت املاک و مستغلات

  • مقدار محدودی از آن وجود دارد
  • قابل بهبود و یا عدم بهبود است
  • قابل خرید و فروش می باشد
  • می تواند متعلق به افراد، شرکت ها یا دولت ها باشد

انواع املاک و مستغلات

با بررسی های انجام شده توسط تیم مشاورین املاک مازندران املاک و مستغلات به طور کلی به پنج دسته تقسیم می شوند – مسکونی، تجاری، صنعتی، ویژه و زمین. همه انواع املاک و مستغلات در این دسته قرار می گیرند.

املاک چیست؟
انواع املاک و مستقلات برای سرمایه گذاری و کسب سود

پنج نوع املاک و مستغلات

مسکونی

املاک مسکونی شامل هر ملکی است که مردم آن را خانه می نامند. این شامل خانه های تک خانواده، آپارتمان ها، کاندوها، تعاونی ها یا هر نوع اقامتگاه دیگری می شود. همچنین به ساخت و ساز جدید و فروش مجدد خانه های موجود اشاره دارد

تجاری

املاک تجاری به هر ملکی که برای مقاصد تجاری یا تجاری استفاده می شود مانند فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر، رستوران ها، مراکز خرید، بیمارستان ها یا سایر نهادهای انتفاعی اعمال می شود. ساختمان‌های آپارتمانی – علاوه بر مسکونی بودن – نیز به این معنا که درآمد تجاری برای صاحبانشان ایجاد می‌کنند، در این دسته قرار می‌گیرند.

صنعتی

املاک صنعتی شامل کارخانه ها، معادن، میادین نفتی، نیروگاه ها، انبارها یا هر ملک دیگری است که برای تحقیق، توسعه، تولید، تولید، ذخیره یا توزیع کالاها و خدمات استفاده می شود. املاک ذخیره سازی و توزیع نیز ممکن است املاک تجاری برای اهداف منطقه بندی در نظر گرفته شوند.

هدف خاص

املاک و مستغلات با هدف ویژه شامل اموالی است که توسط عموم استفاده می شود. علاوه بر دارایی های دولتی مانند ساختمان های فدرال یا شهرداری، پارک ها و مدارس دولتی، عبادتگاه ها، گورستان ها و سایر فضاهای عمومی را نیز در بر می گیرد.

زمین

از نظر املاک و مستغلات، زمین به محدوده وسیعی از دارایی از جمله زمین های خالی، زمین های چوبی یا هر زمینی که برای مقاصد کشاورزی استفاده می شود – مانند مزارع، مراتع، مزارع یا باغ ها اطلاق می شود. زمین های خالی ممکن است به عنوان املاک توسعه یافته یا توسعه نیافته در نظر گرفته شوند.

خرید املاک و مستغلات

اولین تجربه اکثر مردم ایران در خرید ملک با خرید خانه آغاز می شود. دولت های فدرال، ایالتی و محلی همگی مالکیت خانه را در ایالات متحده تشویق می کنند و صنعت مالی خرید خانه را برای بسیاری از آمریکایی ها نسبتاً آسان کرده است.

برای اکثر خریدهای ملکی، مراحل مشابه خرید خانه است.

مراحل خرید ملک

  • ملکی را که می خواهید بخرید پیدا کنید – و تعیین کنید که آیا می توانید آن را بخرید یا خیر.
  • تامین مالی ایمن در قالب پس انداز، وام مسکن یا کمک های بلاعوض.
  • پیشنهاد دادن.
  • ملک را مورد بازرسی قرار دهید.
  • نزدیک ملک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post 10 عادت سرمایه گذاران موفق در املاک
Next post 10 عامل اساسی که قبل از خرید آپارتمان باید به آن توجه کنید