10 عامل اساسی که قبل از خرید آپارتمان باید به آن توجه کنید

داشتن خانه برای تقریباً همه افراد در ایران رویایی است. سبک زندگی سریع و راحتی بالقوه ارائه شده توسط شرایط زندگی اجتماعی، خرید آپارتمان را به داغ ترین انتخاب در میان ساکنان شهر تهران  تبدیل کرده است. آپارتمان ها با چندین امکانات و امکانات رفاهی، اقامتگاه و همچنین سرمایه گذاری ملکی عالی در دنیای معاصر هستند. بدون دردسرهای دخالت شخصی در نگهداری خانه های جداگانه، آپارتمان ها دنیایی از مزایا را به خریدار خانه ارائه می دهند.

اما وقتی نوبت به خرید آپارتمان شما می رسد، ضروری است که برخی از عوامل حیاتی را در نظر بگیرید. داشتن یک چک لیست از این عوامل و بررسی هر نقطه قبل از نهایی کردن معامله مفید است این چک لیست توسط مشاورین مسکن مازندران تهیه شده است.

10 عاملی که خریداران خانه باید قبل از بستن قرارداد آپارتمان در نظر بگیرند

10 عاملی که خریداران خانه باید قبل از بستن قرارداد آپارتمان در نظر بگیرند

  1. موقعیت مکانی اولویت اصلی است

مهمترین اولویت در هنگام خرید خانه شما بدون شک موقعیت مکانی آن است. در حالی که احتمالاً می توانید هر چیزی و هر چیز دیگری را تغییر دهید، هرگز نمی توانید مکان خانه خود را تغییر دهید. اگر مجذوب همسایگی شده اید و همسایه های خود را دوست دارید، شاید بتوانید با مشکلات جزئی در خانه زندگی کنید. اما وقتی صحبت از خانه شما می شود، راهی برای تغییر مکان وجود ندارد.

لازم است در زمان انتخاب آپارتمان خود، چندین جنبه از جمله جذابیت محله، نزدیک بودن آپارتمان به محل کار، سهولت دسترسی، شرایط ترافیکی و سر و صدای اطراف را در نظر بگیرید. آپارتمان‌های نوساز برای فروش در چنای معمولاً وقتی صحبت از امکانات اصلی می‌شود در مرکز قرار دارند. دسترسی به مراکز خرید، موسسات آموزشی، امکانات مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل عمومی باید در حین شکار خانه به دقت مورد توجه قرار گیرد

.

مکان برای خرید خانه شخصی

  • همسایگی خانه شما قابل توجه است

نه فقط خانه، کل محله باید انتظارات شما را برآورده کند و نیازهای فردی و خانوادگی شما را برآورده کند. به هر حال، شما و اعضای خانواده تان بیشتر عمر خود را در همسایگی سپری می کنید، و ناگفته نماند که باید آن را برای حفظ رفاه جمعی خانواده خود انتخاب کنید.

مناظری را که می توانید ببینید و اینکه آیا منطقه به طور کلی تمیز و مرتب است را بررسی کنید. ایمنی محله، امکان بازی کودکان در حیاط ها – مواردی از این دست در دراز مدت مهم هستند.

آپارتمان های ارزان قیمت در پورور

  • سایت مجتمع آپارتمانی شما

علاوه بر موقعیت مکانی، باید سایت خانه احتمالی خود را نیز مشاهده کنید. آیا خانه شما از پنجره همسایه در دید مستقیم است یا سایت روی تپه است؟ در دسترس بودن حیاط برای باغبانی، حیوانات خانگی، بازی یا اهداف دیگر و امنیت کلی ملک از اهمیت بالایی برخوردار است. سایر عواملی که به همان اندازه اهمیت دارند، ارتفاع راهرو و پله های راه پله هستند.

آپارتمان های نوساز در پورور

  • 4-       ساختار و چیدمان آپارتمان

چیدمان آپارتمان و یکپارچگی ساختاری کل ساختمان نقش مهمی در انتخاب یک آپارتمان دارد. اگر یک آپارتمان آماده نقل مکان است، باید یک بازرسی شخصی از واحد انجام دهید. به دنبال علائم آشکار نقص مانند ترک خوردگی، شکستگی درزگیرها یا هر نشانگر دیگری باشید. بررسی کنید که دیوارها و کف ساختمان از چه چیزی ساخته شده اند و سعی کنید توانایی کاندومینیوم در عایق صدا را درک کنید. اکثر مردم بنا به راحتی خود به دنبال آپارتمان های 2BHK برای فروش در چنای هستند.

فروش و پیش فروش املاک اداری تجاری مسکونی و سود حاصل سرمایه گذاری
  • امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است

بر خلاف خانه‌های ایزوله، بلوک‌های آپارتمانی طبیعتاً افراد زیادی را در خود جای می‌دهند. نه تنها ساکنان، بستگان و بازدیدکنندگان آنها مدام به مجتمع آپارتمانی وارد و خارج می شوند. در دنیای مدرن مملو از خطرات غیرمنتظره، بدیهی است که داشتن امکانات امنیتی قابل اعتماد یک نیاز اولیه است.

علاوه بر نگهبانان گشت زنی، باید اطمینان حاصل کنید که یک سیستم ضد احمق از امکانات امنیتی مدرن – مانند دوربین های امنیتی، دسترسی بیومتریک برای ورود، و دستگاه های الکترونیکی برای نظارت و اجازه ورود به افراد. این یکی از ویژگی هایی است که نمی توانید به آن آسیب وارد کنید در هنگام انتخاب محل اقامت خود

6-      امکانات و امکانات در بلوک آپارتمانی

آپارتمان های مدرن چه از نوع مقرون به صرفه و چه لوکس، تقریباً همیشه با امکانات و ویژگی های خاص بر اساس قیمت آنها ارائه می شوند. برخی از امکانات رفاهی رایج امروزی عبارتند از استخرهای شنا، مراکز ورزشی و بازی، اتاق‌های اجتماعی، مناطق کودکان، اتاق‌های خشک‌شویی، مراکز تناسب اندام، مراکز تجاری، و امکانات ذخیره‌سازی. مردم در هر سنی در نسل مدرن آرزوی داشتن چنین امکانات رفاهی و راحتی را دارند، بنابراین داشتن لیست امکانات در هنگام جستجوی خانه ضروری است. امروزه حتی آپارتمان های مقرون به صرفه در پورور دارای مجموعه وسیعی از امکانات هستند.

  • 7-       امکانات اجتماعی در مجاورت

هر خریدار خانه ترجیحات و انتظارات منحصر به فرد خود را خواهد داشت، اما در هر کجا که خانه خود را تأسیس می کنید، نمی توان برخی از امکانات اجتماعی را به خطر انداخت. امکانات اجتماعی مانند بیمارستان ها، مدارس، بازارها و پارک ها عوامل مهمی هستند که کیفیت زندگی را تسهیل می کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که آپارتمان در منطقه ای قرار دارد که به راحتی قابل دسترسی است.

  • هزینه های اداری و اجتماعی

به عنوان یک صاحب خانه، بخشی از هزینه نگهداری مجتمع آپارتمانی یا جامعه خود را متقبل خواهید شد. برای نگهبانان، کارکنان نظافت و تعمیرات باید پول پرداخت شود. حتی در حین یا قبل از واگذاری آپارتمان خود، شما ملزم به پرداخت مبلغ سپرده امنیتی برای پرداخت چنین هزینه هایی هستید. این تقریباً 10 تا 15 درصد بیشتر از قیمت پایه آپارتمان است. این یک موضوع بسیار مهم است که باید در هنگام انتخاب آپارتمان مورد توجه قرار گیرد. آپارتمان های مقرون به صرفه در چنای از نظر هزینه ها بدون دردسر هستند.

9-     تایید مدارک قانونی

لیست طولانی از مدارک قانونی مهم وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید آپارتمان بررسی کنید. علاوه بر تأیید کامل عنوان و مالکیت فروشنده، باید سایر اسناد مهم را نیز بررسی کنید. این موارد شامل هویت فروشنده، تاییدیه های ساخت و ساز، مجوزهای کاربری زمین، وضعیت پرداخت مالیات، بار و سایر گواهی ها و مجوزهای مربوطه می شود. شما باید به طور کامل اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکل قانونی در رابطه با ملک وجود ندارد.

  1. امکان کمک مالی از سوی بانک ها

بررسی امکان دریافت کمک مالی از بانک ها ضروری است. بانک ها برخی از سازندگان را به دلیل سوء رفتار و شهرت بد در لیست سیاه قرار می دهند. مهم است که با بانک ها چک کنید و مطمئن شوید که آنها واقعاً پروژه ای را که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید تأمین مالی می کنند.

نتیجه

خرید آپارتمان نه تنها رویای همه است، بلکه تلاشی است که نهایت احتیاط و دقت را می طلبد. با در نظر گرفتن دقیق نکات فوق، ممکن است بهترین معامله را در خانه رویایی خود ببندید و زندگی آرامی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post انواع املاک برای سرمایه گذاری و کسب سود
Next post خرید خانه در زمان‌های چالش برانگیز