بزرگترین فرصت پیش خرید آپارتمان در شهرری با امکانات برتر

افزایش اجاره بهای آپارتمان باعث افزایش تورم می شود

مقامات فدرال و کاخ سفید فکر می کردند که افزایش سریع قیمت املاک از بین خواهد رفت.

آقای حسینی نمی تواند هزینه افزایش اجاره آپارتمان خود در تهران را بپردازد، بنابراین با والدینش نقل مکان می کند.

افزایش اجاره بهای آپارتمان باعث افزایش تورم می شود

با این حال، او اذعان می کند که چاره ای جز پرداخت بیشتر نیست. خانم سیندریچ گفت: “ما امیدواریم که بمانیم، زیرا در حال حاضر همه چیز آنقدر گران است که من چه در اینجا باشم و چه جای دیگر، همان هزینه را پرداخت می کنم.”

روند بازار اجاره املاک ایران

بازار اجاره آپارتمان که در طول همه‌گیری  سقوط کرد، سریع‌تر از آنچه بسیاری از اقتصاد دانان و همچنین املاک مازندران پیش‌بینی می‌کردند، عقب‌نشینی کرد و اجاره‌کنندگان مسکن در سراسر کشور با شوک برچسبی مواجه شدند. وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، بسیاری از افرادی که شغل خود را از دست دادند اجاره آپارتمان خود را متوقف کردند تا به طور موقت با والدین یا هم اتاقی‌های خود زندگی کنند. برخی دیگر به دلیل نگرانی های بهداشتی از شهرهای بزرگ فرار کردند. آپارتمان ها خالی شدند و صاحبخانه ها شروع به ارائه مشوق هایی مانند یک ماه رایگان برای جلب مستاجران کردند.

اکنون، از آنجایی که مردم دوباره به تنهایی بیرون می‌روند یا به شهرها و مشاغل اداری بازمی‌گردند، و از آنجایی که مستأجران موجود متوجه می‌شوند که توانایی خرید خانه در بازار پررونق مسکن را ندارند، تقاضا برای آپارتمان‌ها و اجاره‌های تک‌خانواری افزایش یافته است – و حتی در بعضی جاها گرم به نظر می رسد.

افزایش اجاره بهای آپارتمان

اگر افزایش اجاره بها آپارتمان ادامه یابد، می تواند خبر بدی هم برای کسانی که به دنبال مسکن هستند و هم برای چشم انداز تورم کشور باشد. هزینه‌های اجاره خانه نقش بزرگی در شاخص قیمت مصرف کننده دارند، بنابراین افزایش معنی‌دار آن‌ها می‌تواند به نگه داشتن این شاخص قیمت دولتی که به دقت نظارت می‌شود، که به شدت افزایش یافته است، برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. اجاره ها فقط نیمی از اهمیت شاخص تورم مصرف شخصی فدرال رزرو را دارند، اما یک دوره طولانی تورم بالای CPI ممکن است بر انتظارات مصرف کنندگان برای افزایش قیمت در آینده تأثیر بگذارد که به نوبه خود می تواند آنها را تسریع کند

روند بازار اجاره آپارتمان و کاهش قدرت خرید خانه

با این حال، این همان جایی است که هزینه‌های مسکن می‌تواند آغاز شود. اقدامات اجاره و آنچه «اجاره معادل مالکان» نامیده می‌شود – که از داده‌های اجاره استفاده می‌کند تا قیمتی را تعیین کند که مالکان در صورت نخریدن خانه، چقدر برای مسکن خود می‌پردازند. تقریباً یک سوم از شاخص قیمت مصرف کننده را تشکیل می دهند . هر دو تمایل دارند به آرامی حرکت کنند، اما انتظاراتی را که برای بازگشت به زمان نیاز دارند، نادیده می گیرند.

او و دیگر اقتصاد دانان گفتند که هنوز خیلی زود است که بگوییم اجاره بها تا چه حد و برای چه مدت قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

سوالات متداول تورم

تورم چیست؟

تورم از دست دادن قدرت خرید در طول زمان است، به این معنی که دلار شما فردا به اندازه امروز پیش نمی رود. معمولاً به عنوان تغییر سالانه در قیمت کالاها و خدمات روزمره مانند غذا، مبلمان، پوشاک، حمل و نقل و اسباب بازی بیان می شود.

چه چیزی باعث تورم می شود؟

 می تواند نتیجه افزایش تقاضای مصرف کننده باشد. اما تورم همچنین می تواند بر اساس تحولاتی که ارتباط چندانی با شرایط اقتصادی ندارد، مانند تولید محدود نفت  و مشکلات زنجیره تامین ، افزایش یا کاهش یابد .

آیا تورم بد است؟

این به شرایط بستگی دارد. قیمت سریع مشکلات طلسم را افزایش می دهد، اما افزایش متوسط ​​قیمت می تواند به افزایش دستمزدها  و رشد شغل منجر شود.

تورم چه تاثیری بر فقرا دارد؟

 تحمل تورم مخصوصاً برای خانوارهای فقیر سخت است، زیرا آنها بخش بیشتری از بودجه خود را صرف مایحتاجاتی  مانند غذا، مسکن و گاز می کنند.

فشار افزایش اجاره بها آپارتمان بر مردم کشور

آیا تورم می تواند بر بورس تاثیر بگذارد؟

 تورم سریع معمولاً برای سهام دردسر ایجاد می کند. دارایی های مالی به طور کلی از نظر تاریخی در طول رونق تورم وضعیت بدی داشته اند ، در حالی که دارایی های مشهود مانند خانه ها ارزش خود را بهتر حفظ کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post سوالاتی که هنگام اجاره آپارتمان باید از خود بپرسید.
Next post آپارتمان در مقابل خانه مستقل