آپارتمان در مقابل خانه مستقل

 کدام یک انتخاب بهتر است؟

شهری مانند تهران رو به لطف آب و هوای مطبوع در طول سال و صنعت پررونق فناوری، حرفه ای ها و کارآفرینان را به یک اندازه جذب می کند. در این مقاله که توسط املاک مازندران گرد آمده ، می توانید درک کاملی از هر دو نوع ملک به دست آورید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد سرمایه گذاری خود بگیرید.

آپارتمان در مقابل خانه مستقل

چیزی که ایرانی ‌ها به آن آپارتمان می‌گویند، همان چیزی است که انگلیسی‌ها آن را آپارتمان می‌نامند و یک نوع ملک محبوب در تهران است. آپارتمان ها چیزی جز یک فضای مسکونی در داخل یک ساختمان نیستند. آنها برای قرار دادن یک جامعه بزرگ و ارائه امکانات مدرن طراحی شده اند.

خانه مستقل چیست؟

یک خانه مستقل روی یک قطعه زمین ساخته شده است. مالک زمین بر اساس انتخاب و ترجیح خود اختیار ساخت خانه را دارد. این می تواند شخصی باشد یا اجاره/اجاره داده شود. همچنین می توان آن را به صورت جزئی اشغال کرد و قسمتی از آن را اجاره کرد. مالک بر نگهداری و نگهداری ملک نظارت دارد.

آپارتمان در مقابل خانه مستقل

تهران  اکنون شاهد افزایش تقاضا برای آپارتمان‌ها است، اما این بدان معنا نیست که هیچ خریدار برای خانه‌های مستقل وجود ندارد. قیمت زمین با سرعت بیشتری نسبت به یک آپارتمان ساخته شده در همان دوره افزایش می یابد. از این رو، آنها همچنین بازگشت سرمایه بهتری را ارائه می دهند.

  1. تعمیر و نگهداری:

آپارتمان ها با حداقل مشکلات نگهداری ارائه می شوند. اکثر آپارتمان ها مجهز به تیم تعمیر و نگهداری داخلی برای تعمیر شیرهای آب یا درهای معیوب هستند. با کارکنان تعیین شده که مراقب پر کردن مخازن بالای سر، چمن زنی باغ و بسیاری از کارهای دیگر هستند، این یک روش زندگی بی دغدغه است.

2-       امکانات رفاهی:

آپارتمان‌ها دارای مجموعه‌ای از امکانات رفاهی مانند استخر، باشگاه بدنسازی، باشگاه، و یک منطقه بازی اختصاصی برای کودکان هستند. این جنبه ها زندگی در یک آپارتمان را بر خلاف یک خانه مستقل بسیار راحت می کند.

  • ایمنی:

تمامی ورودی ها و خروجی ها به صورت 24×7 از طریق دوربین مدار بسته و نگهبانان نظارت می شود. از این رو، آپارتمان‌ها برای زوج‌هایی که فرزندانشان زودتر از والدینشان از مدرسه برمی‌گردند، برای شهروندان سالخورده یا برای هر کسی که به تنهایی زندگی می‌کند ایده‌آل است. در واقع، نزدیکی همسایگان در یک آپارتمان یک مزیت آرامش بخش است.

  • 4-    امور مالی:

بانک ها وام به آپارتمان های تایید شده را تحریم می کنند. اغلب، سازندگان برای تسهیل فرآیند با بانک ها ارتباط برقرار می کنند.

چگونگی سرمایه گذاری درست در مسکن

با این حال، برای املاک مستقل، بانک ها قبل از وام دادن پول، یک بررسی کامل انجام می دهند که فرآیندی زمان بر است. اغلب، خریدار به دلیل تأخیرهای ناشی از فرآیندهای طولانی تأیید، ملک را از دست می دهد.

5-      سرمایه گذاری:

یک خریدار برای اولین بار می تواند پس از انجام تحقیقات اساسی در مورد سازنده و پروژه های آنها، با اطمینان در یک آپارتمان سرمایه گذاری کند. با هر چیزی که با کلیک یک دکمه در دسترس است، یک خریدار برای اولین بار می تواند حتی نظرات املاک موجود را بخواند تا درک خوبی از کیفیت آپارتمان داشته باشد.

  • زندگی اجتماعی:

اگرچه محله‌های مسکونی مستقل نیز احساس نزدیکی به جامعه را به ارمغان می‌آورند، اما شانس توسعه مهارت‌های اجتماعی بهتر در مجتمع‌های آپارتمانی بسیار بالاتر است. گردهمایی‌های اجتماعی، جشن‌های جشنواره‌ها و مهمانی‌ها در باشگاه یا محوطه باغ در یک آپارتمان، مردم را دور هم جمع می‌کند و الهام‌بخش زندگی در هماهنگی است.

آپارتمان یا خانه مستقل؟

نسل امروزی صاحبان خانه بیشتر بر روی بهینه سازی زمان و زندگی بدون دردسر متمرکز شده اند. از این رو، چندین نفر آپارتمان هایی با چشم اندازهای دیدنی از شهر فناوری را ترجیح می دهند و در عین حال می توانند به امکانات متعدد دسترسی داشته باشند. آپارتمان ها برای افرادی که به دنبال وقت آزاد بیشتری هستند، به دور از نگرانی های تعمیر و نگهداری مناسب هستند. این نوع ملک برای سالمندانی که می توانند دوران بازنشستگی خود را در آرامش بگذرانند نیز ایده آل است. دو مورد از مهمترین دلایل انتخاب آپارتمان، امکانات رفاهی و امنیت آن است.

اگر از منظر سرمایه گذاری به آن نگاه کنید، آپارتمان ها بسیار سودمندتر از یک خانه مستقل هستند. به عنوان یک صاحب خانه، می توانید ملک خود را به مستاجرین اجاره یا اجاره دهید. متخصصان شاغل و خانواده های در حال رشد این نوع ملک را به دلیل سبک زندگی بدون دردسری که ارائه می دهد انتخاب می کنند.

عوامل تاثیر گذار در سرمایه گذاری شما در املاک و کسب سود حداکثری

چرا برخی خانه های مستقل را ترجیح می دهند؟

خانه های مستقل توسط کسانی ترجیح داده می شود که می خواهند زمین خود را بخرند و بنا به سلیقه خود خانه بسازند. این خانه ها را می توان بنا به ترجیح مالک و با مجوزهای لازم سفارشی سازی و بازسازی کرد. قطعه زمین را می توان به طور بهینه برای ایجاد یک حیاط جلو / حیاط خلوت یا حتی به عنوان پارکینگ استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بزرگترین فرصت پیش خرید آپارتمان در شهرری با امکانات برتر Previous post افزایش اجاره بهای آپارتمان باعث افزایش تورم می شود
Next post نکاتی در مورد انتقال از خانه به آپارتمان