چگونگی توافق و عقده قرارداد با هم اتاقی خود در آپارتمان

مکالمه ای که باید قبل از نقل مکان با هم اتاقی های خود داشته باشید.

اگر در شهر تهران هم اتاقی دارید، احتمالاً مکالمات استانداردی را که برای اطمینان از زندگی هماهنگ باید انجام شود، می شناسید. کرایه‌ای که تلویزیون آن‌ها در اتاق نشیمن می‌رود چگونه جمع‌آوری و پرداخت می‌شود و آیا شیشه‌های کره بادام‌زمینی مشترک محسوب می‌شوند؟ اما از نظر املاک مازندران مهم است که مطمئن شوید آن مهارت‌های ارتباطی زندگی مشترک A-plus در زمان خروج از خانه تلف نمی‌شود.

چگونگی توافق و عقده قرارداد با هم اتاقی خود در آپارتمان

چه کسی فضاهای مشترک را تمیز می کند؟

بدیهی است که هر هم اتاقی مسئول تمیز کردن اتاق و حمام خود است. اما شما باید کارهای مربوط به فضاهای مشترک را تقسیم کنید. برای ایجاد سوراخ هایی در دیوار به جا مانده از فریم ها یا تمیز کردن فرش، منتظر زمان دیوانه وار تاریخ جابجایی نباشید. راشل روزنتال، موسس شرکت سازماندهی راشل و شرکت ، پیشنهاد می‌کند، در عوض، فهرستی از تمام کارهایی که باید قبل از تاریخ خروج تمام شوند تهیه کنید و برای آنها ضرب‌الاجل تعیین کنید .

حتی می توانید یک تقویم مشترک ایجاد کنید تا به همه کمک کنید در مسیر خود باقی بمانند. هرکس نی کوتاهی بکشد می تواند پشت یخچال را تمیز کند. و اگر واقعاً قصد بازپرداخت کامل سپرده امنیتی خود را دارید، به همین دلیل باید هنگام تمیز کردن حمام از پیچ گوشتی استفاده کنید .

ریموت Apple TV مال کیست؟

پس از ماه‌ها (یا سال‌ها) زندگی مشترک در کشوری مثل ایران ، حتماً وسایل مشترکی بین هم اتاقی‌ها وجود خواهد داشت. روزنتال پیشنهاد می‌کند یک ماه یا بیشتر قبل از خروج از خانه با هم صحبت کنید تا ببینید چه کسی برنامه‌ای برای گرفتن چه چیزی دارد، و چه چیزی را پشت سر می‌گذارد. این به شما و هم اتاقی‌هایتان زمان بیشتری می‌دهد تا به فکر جایگزینی اقلام بزرگ‌تر مانند مبلمان یا تلویزیون در محل زندگی جدیدتان باشید.

چه کسی سپرده تضمین را دریافت می کند؟

آری سپرده خود را پس گرفتید حال تنها سوال این است: چگونه آن را بین هم اتاقی ها پراکنده کنیم؟ یک ماه قبل از نقل مکان، از صاحبخانه یا شرکت مدیریت املاک خود بپرسید که آیا می توان چک را به طور مساوی تقسیم کرد و برای هر هم اتاقی ارسال کرد.

 (حتما یک آدرس فوروارد ارائه کنید!) در حالی که در حال انجام آن هستید، از همه افراد حاضر در اجاره نامه توضیحی در مورد هزینه های کسر شده از سپرده دریافت کنید. اگر نمی توانند برای هر کدام از شما چک بفرستند، یکی از هم اتاقی هایتان را برای دریافت چک و تقسیم آن انتخاب کنید.

چه کسی قبوض نهایی آب و برق را پرداخت می کند؟

مطمئناً، شما برای تقسیم و پرداخت قبوض آب و برق در حین زندگی مشترک در تهران ، یک سیستم نرم و روان داشتید. اما اکنون که زیر سقف های متعدد هستید انجام این کار به همین راحتی نیست. پس از نقل مکان، مطمئن شوید که یکی از هم اتاقی‌هایش تمام قبض‌های آب و برق باقی‌مانده را با تنظیم قراردادی روی سرویسی مانند Venmo دریافت نمی‌کند.

 (و اکنون ممکن است زمان خوبی برای گفتگو در مورد اینکه چه کسی به پرداخت هزینه های Netflix و Hulu ادامه خواهد داد، و اگر آن رمزهای عبور تغییر خواهد کرد یا خیر، باشد!)

پیدا کردن هم اتاقی مناسب برای زندگی مشترک در یک آپارتمان

به من چه امتیازی می دهید؟

آیا هم اتاقی شما راحت است که شما را به عنوان فردی که اجاره شما را به موقع پرداخت کرده، مکان را در حد معقولی مرتب نگه داشته و در کل، با ملاحظه بوده است، توصیه می کند؟ آیا می توانید همین را برای آنها بگویید؟ در جایی پایین تر، ممکن است برای تایید آپارتمان بعدی خود به یک مرجع اجاره نیاز داشته باشید.

اغلب اوقات، صاحبخانه شما به عنوان مرجع عمل می کند، اما دفاتر اجاره ممکن است از هم اتاقی های شما بخواهند که شخصیت و مسئولیت مالی شما را تضمین کنند. فراتر از ارجاعات اجاره، اگر به سمت ارتش یا سایر زمینه‌های مرتبط با دفاع می‌روید، ممکن است یک محقق نیاز داشته باشد که با هم اتاقی‌تان به عنوان بخشی از تحقیقات پیشینه‌تان برای تایید امنیتی صحبت کند.

در موارد خاص: آیا این فرم “حرکت” را امضا می کنید؟

اگر شما اولین نفری هستید که بیرون می‌روید و هم اتاقی‌هایتان در آن فضا می‌مانند، باید سعی کنید از خود در برابر مسئولیت هرگونه آسیب بعدی به فضا محافظت کنید. جف میلر، یک مشاور املاک و صاحب گروه AE Home ، یک تیم املاک و مستغلات در بالتیمور، می گوید: اول، این بدان معنی است که مطمئن شوید که دیگر در اجاره نامه نیستید و مسئولیتی در قبال خسارت وارده به آپارتمان پس از خروج ندارید .

 مریلند. میلر می‌گوید اگر شما و هم اتاقی‌هایتان مستاجر نمونه هستید و اجاره‌تان را به موقع پرداخت می‌کنید، صاحبخانه شما به احتمال زیاد نام شما را زودتر از اجاره‌نامه حذف می‌کند. او توضیح می‌دهد که اگر در حال اجاره فرعی هستید یا شخصی را پیدا کرده‌اید که از شما اجاره دهد، نامه فرعی جدید باید مراحل بررسی مالکیت را با بررسی پیشینه، تأیید اشتغال و گزارش اعتبار طی کند.

سپس، هنگامی که نام شما از اجاره نامه خارج شد، میلر پیشنهاد می کند قبل از خروج از آپارتمان عکس بگیرید تا وضعیت آپارتمان را مستند کنید و فرم موجودی را پر کنید که وضعیت فضای زندگی شما را بیان می کند. یک جستجوی سریع در گوگل چندین مورد از این فرم ها را پیدا می کند—این فرم ها شبیه فرم هایی هستند که توسط بخش های مسکن کالج یا شرکت های مدیریت املاک استفاده می شود.

مسئول خسارت آپارتمان کیست؟

 میلر می‌گوید: «اگرچه ممکن است ناخوشایند باشد، اما مهم است که از هم اتاقی‌هایتان بخواهید این فرم را امضا کنند تا از هرگونه ادعایی علیه شما در آینده جلوگیری شود. به این ترتیب، صاحبخانه نمی تواند به دنبال شما بیاید تا کاشی های حمام را که بعد از رفتن شما شکسته است، بیاورد.

کاهش توان پرداخت اجاره بها و هزینه های ناشی از نگهداری آپارتمان

 بعد از اینکه علامت را دریافت کردید، می‌توانید در حین خداحافظی با هم اتاقی‌هایتان و فضایی که به اشتراک گذاشته‌اید، به نان تست شامپاین که به طور منظم برنامه‌ریزی کرده‌اید، بازگردید. اگر مطلقاً نمی‌توانید نام خود را از اجاره‌نامه حذف کنید، میلر می‌گوید که هنوز هم ارزش دارد که هم اتاقی‌هایتان فرم را پر کنند تا از طرف شما به ایجاد خسارت متهم نشوند – اما از نظر قانونی، شما همچنان مسئول خسارت هستید زیرا نام شما در اجاره نامه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post ویژگی های یک آپارتمان اجاره ای جهت سکونت
Next post رشد قیمت در بازار مسکن با افزایش تقاضای خرید آپارتمان