بزرگترین فرصت پیش خرید آپارتمان در شهرری با امکانات برتر

مزایا و معایب اجاره خانه و آپارتمان در مقابل خرید

بررسی میزان سود اجاره خانه در مقایسه با خرید

آیا از خود می‌پرسید ” آیا باید خانه بخرم ؟” هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مالکیت خانه در ایران برای شما مناسب است، عوامل متعددی وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته است. وصل کردن اطلاعات خود به ماشین حساب اجاره در مقابل خرید و سپس جمع آوری لیست کاملی از مزایا و معایب می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد پرداخت اجاره یا پرداخت وام مسکن کمک کند.

مزایا و معایب اجاره خانه و آپارتمان در مقابل خرید

اجاره در مقابل خرید مناظره

بحث اجاره در مقابل خرید مدت هاست که در جریان بوده است. و منطقی است. هر دو گزینه مزایا و معایب مشخصی دارند، اما در واقع به ترجیحات شخصی و وضعیت مالی شما بستگی دارد. قبل از انجام هر حرکتی، مطمئن شوید که تمام جنبه های هر گزینه را کاملاً درک کرده اید و سپس واقعیت ها را با شرایط فعلی و اهداف آینده خود بسنجید.

مزایا و معایب اجاره

چه آپارتمان و چه خانه، اجاره و خرید آپارتمان در شهرری با وام مزایا و معایب مشخصی دارد. طرفداران اجاره در ایران اغلب موارد زیر را به عنوان مزایای کلیدی ذکر می کنند: پول کمتر، بدون تعمیر و نگهداری یا تعمیر و انعطاف پذیری. بیایید نگاهی دقیق تر به جوانب مثبت بیاندازیم.

برای نقل مکان به پول کمتری نیاز دارید

برای نقل مکان به ملک اجاره ای معمولاً به 2 ماه پرداخت اجاره و یک سپرده امنیتی نیاز دارید. البته این بستگی به هزینه اجاره و قیمت خانه‌ها در آن منطقه دارد، اما معمولاً کمتر از آن چیزی است که برای پیش‌پرداخت و هزینه‌های بسته شدن برای خرید خانه نیاز دارید.

هزینه های کمتر برای نگهداری و تعمیرات

پرداخت هزینه نگهداری و تعمیرات خانه حقایق زندگی برای صاحبان خانه است. و این فقط کار نیست – شما همچنین به تجهیزاتی مانند ماشین چمن زنی نیاز دارید. اما زمانی که اجاره می کنید، شخص دیگری چمن را قطع می کند و اگر آبگرمکن خراب شود، مسئولیت قبض بر عهده شما نیست.

انعطاف پذیری بیشتر برای حرکت

اگر برای شغل خود نیاز به نقل مکان در سراسر کشور دارید، به طور کلی راحت تر است که یک آپارتمان یا خانه اجاره ای را پشت سر بگذارید، هم از نظر تدارکاتی و هم از نظر مالی.

منفی

اینکه بتوانید به راحتی به یک منطقه جدید مثل خرید آپارتمان در شهرری نقل مکان کنید و شخص دیگری مسئولیت تعمیر و نگهداری خانه را بر عهده بگیرد از مزایای اجاره است. اما شما به جای خودتان، برای این امتیازات به شخص دیگری پول می دهید. در اینجا معایب اجاره شما باید در نظر بگیرید.

شما سرمایه شخص دیگری هستید

وقتی خانه ای در تهران می خرید، همانطور که وام مسکن را پرداخت می کنید، فقط به وام دهنده پرداخت نمی کنید. شما به خودتان پول می پردازید، زیرا بیشتر و بیشتر مالک خانه خود هستید. و اگر ارزش بازار خانه افزایش یابد، سود حاصل از سرمایه گذاری شما متعلق به شماست. شما می توانید اجاره ماه ها و حتی سال ها را پرداخت کنید، اما زمانی که اجاره نامه در کشور ایران تمام می شود، چیزی برای نشان دادن آن ندارید. تمام پول شما به جیب شخص دیگری رفت.

کسب سود از طریق دریافت اجاره بهای آپارتمان

پرداخت های ماهانه شما ثابت نیست

وام مسکن با نرخ ثابت دریافت کنید و می دانید که بخشی از پرداخت وام مسکن شما حتی پس از 30 سال ثابت می ماند. یک آپارتمان اجاره کنید، و شما کنترل مشابهی بر پرداخت های ماهانه خود ندارید. یک صاحبخانه یا شرکت مدیریت املاک تصمیم می گیرد که اجاره چه زمانی و چقدر افزایش یابد.

کسر مالیات کمتری خواهید داشت

همانطور که خرید آپارتمان در شهرری میدان نماز ، کاندو یا خانه ای که اجاره می کنید سرمایه گذاری شخص یا شرکت دیگری است، آنها نیز بیشتر مزایا و کسورات مالیاتی را دریافت می کنند. شما ممکن است واجد شرایط برای چند کسر باشید، حتی اگر اجاره کنید. از یک مشاور مالیاتی بخواهید تا ببینید چه چیزی در دسترس است.

خرید مزایا و معایب

فرقی نمی کند خانه شهری ، کاندو یا خانه باشد، خرید خانه مزایا و معایب واضحی نیز دارد.

طرفداران

خرید خانه از دیرباز رویای ایرانی ها بوده است. ثبات، حس اجتماع و امیدواریم که یک تخم لانه برای آینده شما فراهم کند. این نیاز به تعهد دارد، اما بازده آن می تواند ارزش آن را داشته باشد. بیایید آن را کمی باز کنیم.

این سرمایه گذاری شماست

وقتی خانه ای در تهران می خرید ، این سرمایه گذاری شماست و از مزایای آن بهره مند می شوید. مهمترین آنها سرمایه خانه است : تفاوت بین ارزش خانه شما و آنچه در وام باقی مانده است. شما سهام را به دو روش مختلف به دست می آورید:

همانطور که وام مسکن خود را پرداخت می کنید، در خانه خود سهام ایجاد می کنید. این بدان معناست که بخشی از دارایی شما که واقعاً مالک آن هستید افزایش می یابد. می‌توانید برای مواردی مانند بازسازی خانه، پرداخت کارت‌های اعتباری و سایر هزینه‌ها از آن سهام استفاده کنید. هنگامی که زمان نقل مکان فرا می رسد، این سهام می تواند به عنوان پیش پرداخت در خانه بعدی شما تبدیل شود.

دلیلی وجود دارد که وام های مسکن با نرخ ثابت بسیار محبوب هستند

 میزان پرداخت ماهانه وام مسکن شما که به سمت اصل و بهره می رود در طول عمر وام تغییر نمی کند. این بدان معنا نیست که پرداخت ماهانه شما تغییر نخواهد کرد. اکثر صاحبان خانه یک حساب امانی دارند – پولی که شرکت وام مسکن شما برای پرداخت بیمه و مالیات صاحب خانه نگه می دارد. بخشی از پرداخت وام مسکن شما هر ماه به حساب امانی شما می رود.

خرید و پیش خرید املاک با کمک وام مسکن

هنگامی که مالیات و هزینه های بیمه شما تغییر می کند، آن قسمت از پرداخت ماهانه وام مسکن شما در صورت لزوم افزایش یا کاهش می یابد. اما چون نرخ بهره شما ثابت است، بخشی از پرداخت وام مسکن شما ثابت می ماند. بنابراین هرگز نباید نگران افزایش سالانه اجاره بها باشید.

شما واجد شرایط کسر مالیات خواهید بود

برای تشویق مالکیت خانه و مزایایی که برای جوامع به ارمغان می‌آورد، صاحبان خانه از کسر مالیات برخوردار می‌شوند که اجاره‌کنندگان از آن برخوردار نیستند، مانند کسر بهره وام مسکن . وقتی اجاره می کنید، شخص دیگری از معافیت های مالیاتی برخوردار می شود زیرا شخص دیگری مالک ملک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post قیمت فروش مسکن و فهرست قیمت در بازار املاک و مستغلات  
Next post خرید املاک و مستغلات جهت سرمایه گذاری: آنچه باید بدانید