خرابی ساختمان ها ناشی از ساخت و ساز زیرساخت های اطراف

فرآیند ساخت و ساز

در طول ساخت و ساز زیرساخت های زیرزمینی، ساختمان های اطراف ممکن است در طول فرآیند کار تونل سازی تحت تاثیر قرار گیرند یا نشوند. اگر در تهران ساختمانی ضربه می زند، به دلیل نشست خاک و جابجایی های طراحی است. ضربات می تواند به شکل خمش، پیچش و برشی باشد که بیش از ظرفیت باربری نهایی عضو سازه باشد. سناریوهای مختلفی ممکن است رخ دهد و باید به درستی به آن پرداخته شود.

خرابی ساختمان ها ناشی از ساخت و ساز زیرساخت های اطراف

در زیر چنین شرایطی که در آن شکست ممکن است رخ دهد و اقدامات مناسب برای غلبه بر آنها ارائه شده است. انواع مختلفی از تیرها، ستون ها و خرابی های نشتی می تواند به دلیل ساخت زیرساخت های اطراف رخ دهد که ما مشاوران مسکن مازندران در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

خرابی تیر در ساختمان ها

برای خرابی تیرها در ساختمان های تهران بهتر است طبق الگوی شکست مقاوم سازی شود. به طور عمده دو نوع شکست در تیرها وجود دارد، شکست خمشی و برشی. برای غلبه بر این نوع شکست خمشی، فولاد اصلی در پایین/بالای تیر در نظر گرفته شده است. شکست خمشی در دهانه وسط تیر اتفاق می افتد.

خرابی ستون در ساختمان ها

شکست برشی در انتهای تیر که تیر به ستون وصل می شود اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این نوع خرابی رکاب ارائه می شود. بنابراین تقویت تیرها را می توان با افزودن چند تکیه گاه موقت که به راحتی قابل حمل بوده و پس از تکمیل سیستم پشتیبانی دائمی قابل برداشتن هستند، انجام داد.

افزایش تقاضای خرید و فروش خانه و آپارتمان

هنگامی که ستون ها بار محوری می شوند، فولاد آرماتور و بتن تحت فشار و کمانش قرار می گیرند. هنگامی که بارها بیشتر از بارهای طراحی شده باشند، ظرفیت باربری ستون ها کاهش می یابد و در نتیجه فشرده سازی بیشتری را تجربه می کند که به نوبه خود منجر به شکست کمانش می شود. ستون بتنی خرد شده و فروریختن ستون به دلیل خرابی مصالح است. برای پرداختن به این ستون بتنی باید سطح مقطع کافی داشته باشد تا تنش زیر حد تعیین شده باشد.

نشت آب در زیرزمین

نشت آب در ایران یکی از رایج ترین مشکلات مرتبط با زیرزمین ها در حین عملیات حفاری زیرزمینی است. این می تواند منجر به مشکلات فراوانی شود که در نهایت می تواند به فونداسیون شما آسیب برساند و به دلیل غلظت بیش از حد آب روی زیرسازی، بتن موجود در دیوار حائل دچار ریزش بتن می شود.

سرمایه گذاری در بازار مسکن به منظور کسب سود مطمئن

نتیجه

اینها فقط چند مورد است. می تواند بسیاری از تأثیرات دیگر نیز در کشور ایران وجود داشته باشد. اگر هر پروژه زیرساختی در نزدیکی خانه شما در حال انجام است، همیشه بهتر است از تحلیل مهندسان سازه خبره استفاده کنید تا در سمت ایمن تر قرار گیرند. همچنین نیاز به تجزیه و تحلیل مهندسی زمین مناسب برای به دست آوردن بینش در مورد تثبیت خاک، پایداری شیب و شیب وجود دارد. ظرفیت باربری پی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post نقش فناوری هوایی در بازاریابی املاک و مستغلات
Next post قیمت فروش مسکن و فهرست قیمت در بازار املاک و مستغلات