بررسی نوع کاربری زمین یا واحدهای آپارتمانی برای خرید

آنچه باید قبل از خرید خانه در مورد محدودیت سند آن بدانید

هنگامی که در حال شکار خانگی هستید ، ممکن است با یک جامعه محدود شده روبرو شوید. این بدان معناست که قوانین خاصی در جامعه وضع شده است تا اقداماتی را که صاحبان املاک در ایران می توانند با خانه و زمینی که در آن ساخته شده است محدود کنند. اما محدودیت های سندی دقیقاً چیست و چگونه کار می کند؟ بیایید با خرید آپارتمان در شهرری با وام برخی از رایج‌ترین محدودیت‌های مربوط به سند را مرور کنیم و اگر خانه‌ای با آن بخرید، چه معنایی ممکن است برای شما داشته باشند.

بررسی نوع کاربری زمین یا واحدهای آپارتمانی برای خرید

محدودیت عمل چیست و به چه معناست؟

محدودیت سند یک محدودیت در نحوه استفاده از ملک خود است. محدودیت‌های سند می‌توانند آنچه را که می‌سازید و برخی فعالیت‌های دیگر را که ممکن است در زمین خود دنبال کنید، محدود کند. این محدودیت‌ها اغلب شامل انجمن مالکان خانه (HOA) می‌شود که نوعی جامعه محدود شده با عمل است.

محدودیت های عمل مشترک چیست؟

در اینجا برخی از محدودیت های سندی که به احتمال زیاد در یک ملک مشاهده می کنید آمده است:

وسایل نقلیه مجاز:

 انجمن یا HOA شما ممکن است تعداد یا نوع وسایل نقلیه ای را که می توانید در دارایی خود داشته باشید محدود کند. موتورخانه ها، قایق ها و تریلرهای مسافرتی همگی وسایل نقلیه ممنوعه هستند. این محدودیت برای حفظ پارکینگ خیابان و جلوگیری از به هم ریختگی خانه ها در نظر گرفته شده است.

حیوانات خانگی و حیواناتی که می توانید نگهداری کنید:

 ها معمولاً از محدودیت های سند برای محدود کردن نوع حیواناتی که می توانید در دارایی خود نگهداری کنید استفاده می کنند. جوجه ها، خوک ها و سایر دام ها اغلب در مناطق مسکونی ممنوع هستند. محدودیت ها ممکن است برای حیوانات خانگی معمولی مانند سگ نیز اعمال شود. محدودیت سند ممکن است مشخص کند که صاحبان ملک نمی توانند سگی با وزنی خاص داشته باشند یا سگی داشته باشند که صدای زیادی ایجاد کند.

دارایی حیاط خلوت که دید همسایه را مسدود می کند:

ممکن است محدودیتی مشاهده کنید که توانایی شما را برای دستکاری دید همسایه محدود می کند. این محدودیت می تواند شما را از ساختن سوله یا حصار در ملک خود باز دارد. همچنین می تواند شما را از کاشت درختان بلند یا درختچه بازدارد. خرید آپارتمان در شهرری میدان نارنج محدودیت‌های انسداد دید در مناطق تفریحی و مقاصد محبوب تعطیلات رایج است.

نوع نرده ای که می توانید بسازید:

همچنین ممکن است محدودیتی را در انواع خاصی از نرده ها مشاهده کنید. بسیاری از جوامع دارای محدودیت قانونی، حصارهای زنجیره ای و نرده های حریم خصوصی بسیار بلند را ممنوع می کنند. محدودیت های حصار کشی یکی از رایج ترین محدودیت های عملی است.

محدودیت در مشاغل خانگی:

محدودیت سند در مشاغل خانگی نیز رایج است. اکثر HOA ها این محدودیت ها را برای جلوگیری از ترافیک بیش از حد معرفی می کنند. اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید که از خانه کار می‌کنید، این می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد.

فروش و پیش فروش آپارتمان در بازار مسکن

انواع سازه‌ها یا بازسازی‌هایی که می‌توانید تکمیل کنید:

 برخی از خانه‌ها در تهران محدودیت‌هایی دارند که باید قبل از اینکه بتوانید یک سازه جدید بسازید یا خانه خود را بازسازی کنید، از HOA خود تأییدیه بگیرید. این محدودیت خانه ها را در یک توسعه یکنواخت نگه می دارد.

پالت های رنگ بیرونی مجاز است:

ممکن است گزینه های رنگ سایدینگ را محدود کنید. HOA شما ممکن است فهرستی از رنگ‌های تایید شده برای انتخاب یا فهرستی از رنگ‌هایی که بر خلاف قوانین هستند در اختیار شما قرار دهد. HOA های سختگیرانه تر ممکن است به شما اجازه ندهند که رنگ خانه خود را تغییر دهید.

اموال دیگری که ممکن است در حیاط جلویی یا راهروی خود نگهداری کنید:

 ممکن است با محدودیت سندی مواجه شوید که برخی از اقلام را در حیاط جلویی یا مسیر ورودی شما ممنوع کند. برخی از نمونه های رایج اقلام ممنوعه شامل خودروهای بدون پلاک، قایق ها و تریلرهای قایق، کامیون های کار و سوله های ذخیره سازی است. مانند محدودیت‌های خاص وسیله نقلیه، این محدودیت باعث می‌شود حیاط شما بیش از حد به هم ریخته به نظر نرسد.

چگونه می توانم بفهمم که به خانه ای با سند محدود نگاه می کنم؟

محدودیت‌های سند می‌تواند بر نحوه استفاده، تزئین و لذت بردن از خانه‌تان تأثیر بگذارد. قبل از ارائه پیشنهاد برای خانه در ایران، مطمئن شوید که قبل از خرید هرگونه محدودیت سندی را که با آن مواجه خواهید شد را مطالعه کرده و کاملاً درک کرده اید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید متوجه شوید که خانه دارای محدودیت قانونی است یا خیر.

با مشاور املاک خود صحبت کنید.مشاور املاک و مستغلات شما می تواند به لیست های قبلی املاک شما نگاه کند. اگر زمین دارای محدودیت باشد، ممکن است این فهرست ها توجه داشته باشند. نمایندگان همچنین می‌توانند سوابق دارایی را برای دیدن محدودیت‌های ذکرشده بیرون بکشند.

از یک شرکت عنوان بخواهید که جستجو کند.

 محدودیت های سند همیشه در جستجوی عنوان نشان داده می شود . هنگام انجام جستجوی عنوان، ممکن است لازم باشد به طور خاص بپرسید که آیا خانه در تهران محدودیت هایی دارد یا خیر. برای محافظت از هرگونه عواقب قانونی، ممکن است بخواهید پس از ارائه پیشنهاد برای خانه در تهران، بیمه نامه مالکیت را نیز در نظر بگیرید .

بررسی مجوز ساخت خانه و آپارتمان جهت سرمایه گذاری

با فردی از دولت محلی خود صحبت کنید.

پ کارمندان شهرداری و ادارات شهرسازی اسناد اموال عمومی را در پرونده نگهداری می کنند. ممکن است بتوانید با مراجعه به وب سایت کارمند محلی خود و انجام جستجو، محدودیت های خانه خود را بیابید. توجه به این نکته مهم است که محدودیت های سند و قوانین HOA مشابه هستند اما یکسان نیستند. این امکان وجود دارد که یک خانه هم مشمول محدودیت سند و هم قوانین HOA باشد. قبل از خرید آپارتمان در ایران تمام محدودیت های موجود در ملک خود را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post خرید املاک و مستغلات جهت سرمایه گذاری: آنچه باید بدانید
Next post با خرید آپارتمان در شهرری از تورم حداکثر استفاده را ببرید